Köszöntöm Önt a kálmánházi Benedek Elek Általános Iskola és Óvoda oldalán.
Iskolánk Kálmánháza község egyetlen általános iskolája, amelyhez egy 2 csoportos óvoda is tartozik. Közös igazgatású közoktatási intézmény, mely részben önállóan működik.
Területe: 1693 m2
Tantermek száma: 9 db
Tornaterem: 1 db
Épülethez tartozó udvar: 5507 m2
Több mint 100 éves oktatási múltra tekintünk vissza.
A településen l898-as évektől folyik rendszeres oktatás.
A község egyetlen általános iskolájának épülete 1985-ben érte el a mai formáját. Akkor építették a régi két tantermes iskolához egy négy tantermes, tornateremmel ellátott új épületet. Az így kialakított 9 tanteremben délelőtt folyik a tanítás. Az önkormányzat 1997-ben megoldotta a nyílászárók szigetelését és kialakította a korszerű gázfűtéses rendszert.
Az osztálytermek berendezése felújításra szorul, a szemléltető készletet a taneszköz-beszerzési tervben foglaltaknak megfelelően folyamatosan vásároljuk.
Komolyabb fejlesztés 1998-ban történt, amikor kialakítottuk a 9 db legújabb típusú gépekkel a számítástechnikai szaktantermet. Az internet szolgáltatás is elérhető lett számunkra. A háztartástan tanításához tankonyhát alakítottunk ki.
A pedagógus létszám a napközis nevelővel együtt 14 fő.
Betöltetlen álláshely nincs.
A nevelőmunkát 5 fő technikai, 1 adminisztratív, 1 gyermekvédelmi felelős segíti.
1999-en vette fel iskolánk Benedek Elek nevét, nagyszabású rendezvény keretében. A nagy meseíró tiszteletére két évente területi mesemondó versenyt rendezünk, melyet minden alkalommal megtisztel Benedek Elek dédunokája.
Iskolánkban bevezetésre került a kompetencia alapú oktatás. Pedagógusaink az oktató-nevelő munkához többféle módszert alkalmazhatnak. A 7-8. osztályban felvételi előkészítőt tartunk magyarból, matematikából. Sikeresen működnek szakköreink, felvállalják a tehetséggondozást.
Pedagógiai programunk célja a felzárkózatás, tehetséggondozás, számítástechnika, angol nyelv iránti igény felkeltése, gyermekközpontúság, és az egyik kiemelt célja az egészséges életmódra nevelés. Ennek érdekében bevezettük a mindennapos testnevelést. A tanórai és tanórán kívüli tevékenységet úgy állítottuk össze, hogy minden gyereknek mindennap lehetősége biztosítsunk a mozgásra.
Az iskolaorvos által kiszűrt tanulókat ezen felül kéthetente egyszer úszni visszük a közeli városba. A Föld napja egész napos vetélkedő iskolánkban. Hagyományos évi rendezvényünk még: Télapó, Karácsonyi ünnep, Benedek Elek területi mesemondó verseny, farsang, társadalmi ünnepélyek, házi tanulmányi versenyek, hangverseny, mozi- színházlátogatás, tanulmányi kirándulások, nyári táborozások. Magán- művészeti oktatás bevezetésével tanulóink kipróbálhatják tehetségüket a táncban, képzőművészetben, zeneoktatásban. /zongora, furulya/.
Az iskolát jobbító kihívásoknak tettünk eleget, mikor vállaltuk az új pedagógiai törekvéseket. Ennek érdekében intézményünkben bevezetésre került a Comenius I. Minőségbiztosítási rendszer. A kompetencia alapú oktatás elterjesztésének első lépése e program átdolgozása. Újragondoltuk az oktató-nevelő munka pedagógiai alapelveit, céljait, feladatait, eljárásait. Pályázatokat készítettünk és nyújtottunk be ezek megvalósítására.
Az önkormányzat TAMOP-3.1.4.-08/2-2009-0008 számú „Kompetencia alapú oktatás és innovatív lehetőségeinek megteremtése Kálmánházán” c. pályázatra 22 millió Ft-ot nyert. Az iskola 15 millió Ft-ot, az óvoda 7 millió Ft-ot fordíthat az oktató-nevelő munka módszertani fejlesztésére.
Az iskolában „Szövegértés-szövegalkotás’ kulcskompetencia terület a 2. és az 5. osztályban, a matematika kulcskompetencia az 1 osztályban és a 6. osztályban, a Szociális és életvitel” kulcskompetenciák bevezetésére a 7. osztályban kerül sor. A pedagógusok módszertani megújulását szolgálják a betervezett továbbképzések. Munkánkat tanácsadók koordinálják. Alapvető célunk a sikeres munka-erőpiaci alkalmazkodáshoz szükséges az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás elterjesztése, ennek megvalósításához szükséges módszertan széleskörű megismerése és megvalósítása. A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése az esélyegyenlőség érvényesítése, újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetése, szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása, egyéni fejlesztési tervek készítése, a digitális írástudás elterjesztése.
Iskolánk tanulóinak 65 %-a hátrányos helyzetű és 13 %-a halmozottan hátrányos helyzetű. Esélyegyenlőségük javítása érdekében az integrációs oktatást felvállalta tantestületünk.
Minden jog fenntartva © 2010-2012 Benedek Elek Általános Iskola
Készítette: Katona László